למרות המלחמה: מאות הגיעו לציונו של "בעל התניא"

שלמה ריזל No Comments on למרות המלחמה: מאות הגיעו לציונו של "בעל התניא"

מאות מתפללים הגיעו לציון מייסד חסידות חב"ד, האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מלאדי זיע"א לרגל יום ההילולא. בבית הכנסת הסמוך לציון נערכו בריתות מילה מרגשות ביותר ל-7 יהודים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות יהודים מגיעים מאז אמש לעיירה האדיטש במחוז פולטבה שבאוקראינה, להילולת מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן מליאדי, המכונה "בעל התניא" על שם ספרו. כמחצית מהמתפללים הגיעו מערים רבות באוקראינה ובראשם שלוחי חב"ד-רבני הערים עם בני קהילותיהם. היתר הגיעו מישראל וקצתם מאירופה וארצות הברית אחרי מסע יבשתי ארוך משדה התעופה בקישינב, נוכח העובדה ששדות התעופה באוקראינה סגורים מאז תחילת המלחמה.

שליח חב"ד במקום ומי שאחראי על המתחם הענק שכולל גם מאות חדרי אירוח, הרב שניאור זלמן דייטש, אומר כי "בכל שנה הגיעו לכאן אלפים ביום ההילולא ואני נרגש לראות שלמרות המצב המקום הקדוש לא נשאר מיותם ביום הגדול הזה. נערכנו לוגיסטית מבעוד מועד להגעתם של 250 איש בלבד והכמות הגדולה הדהימה אותי. זה היה מאתגר אבל הצלחנו לארגן ארוחות כיד המלך לטובת המתפללים. המלחמה השפיעה עלינו מאוד, אבל אנחנו חזקים".

הבוקר (ג) התקיימו במתחם בית הכנסת הסמוך לציון בריתות מילה ל-7 יהודים – הצעיר בהם בן 29 והמבוגר בן 66. הנימולים הגיעו בליווי רבם, הרב שלמה סלומון מקרמנצ'וג. "אחד מהם כבר 20 שנה רוצה לעשות ברית אבל חשש – והמלחמה גרמה לו להחליט שדבר לא יעצור בעדו", סיפר השליח.

יהודי נוסף, מהעיר מירוגורד, הגיע להתפלל בציון עם בני קהילתו ושוכנע על ידי הרב משה וובר, מנהל ארגון "כולל תורה" להיכנס בברית. לאחר המצווה הוא קיים מצווה נוספת והניח תפילין לראשונה בחייו.

את הבריתות, הנחשבות למורכבות יחסית, ביצע המוהל הרב דוד שלמה גלבר שהגיע במיוחד מבני ברק ובסיוע המוהל השליח הרב מענדי כהן ממאריופול, ואחד הנימולים ולדימיר אברמנקו בן ה-62 ביקש להיקרא על שם בעל ההילולא: שניאור זלמן.

"אני רציתי להיות יהודי יותר טוב, להיות קשור לאלוקים. רק במלחמה התחלתי להגיע לבית הכנסת והתוועדתי לכמה מצוות שלא ידעתי עליהן קודם לכן, כמו ברית מילה, תפילין ועוד. כששמעתי שיש לי אפשרות – בגילי המתקדם – לעשות את הברית הפצרתי ברב סלומון שיסייע לי בכך ואני שמח שהצלחתי. אני לא חושש מהכאב, לקחתי את זה בחשבון. זה כאב טוב", הסביר את החלטתו.

בסנדקאות כובדו בין היתר רב העיר הרב שניאור זלמן דייטש והרב מאיר סטמבלר יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" שמסייע לתחזוק הציון בהאדיטש.



0 תגובות